KinoCircus - A filmes blog

egy_makulatlan_elme_orok_ragyogasa.jpg

Bevallom őszintén, hogy én még azelőtt sosem hallottam erről a filmről. Egy IMDb-s listát nézegetve találtam rá és gondoltam, ami ilyen nagy pontozást ért el, az megér egy misét. Főleg, mikor megpillantottam a sztárgárdát. Jim Carrey, Kate Winslet, Kirsten Dunst, Elijah Wood, Mark Ruffalo. Ezek után már kétség sem fért hozzá, hogy megnézzem, kíváncsivá tett.

Az Egy makulátlan elme örök ragyogásá-nak (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) a története nem egyszerű. Sőt, hogy úgy fogalmazzak ez tipikusan az a film, amit csak úgy szoktunk emlegetni, hogy "beteg". Már a kategorizálása is eléggé rendhagyó: romantikus-dráma-sci-fi. A cím hallatán nem arra számítottam, mint amit kaptam, de ennek biztosan az volt az oka, hogy folyton az Egy csodálatos elme című film lebegett a szemem előtt és úgy gondoltam ez is hasonló lehet. Tájékoztatom kedves olvasóimat, hogy nem. Cseppet sem ugyanolyan, még csak hírből sem.

A rövid sztori a következő: Joel (Jim Carrey) egy zárkózott személyiség. Éli mindennapi, mókuskerék szerű életét, amikor egyszer csak kigyullad egy szikra, hogy neki gyorsan vonatra kell szállni és el kell utaznia egy közeli tengerparthoz. Nem tudta megmagyarázni, csak úgy érezte, hogy kell. Ott találkozott össze élete első nagy szerelmével, Clementine-nel (Kate Winslet). Bolondos, hebehurgya és szemmel láthatóan nem illenek össze, de mégis sikerül kizökkentenie Joel-t megszokott életéből, ami nagyon tetszett a férfinak. Kezdetben minden jól ment, de idővel jöttek a problémák és a kétségek.

A meggondolatlan Clementine úgy dönt, hogy elege van mindenből és egy népszerű eljárás alá veti magát: kitörölteti emlékezetéből eseménydús kapcsolatának minden mozzanatát. Joel ezt megtudva, kétségbeesetten rohan az orvoshoz, hogy ő is elvégeztesse magán ezt a hosszadalmas folyamatot, hisz nem akar úgy élni, hogy a lány már fel sem ismeri őt. Megszabadulva szenvedéseitől, talán jobb lesz. Ámbár a kezelés során problémák lépnek fel...a férfi rájön, mit jelentett neki ez a románc. Az emlékeiből kitörölhet valakit, de a szívéből is? 

Már most kijelentem, hogy baromi nehéz követni a filmet. Tele van folytonosan váltakozó jelenetekkel és próbálod elkapni a szálat, hogy mégis most ez hogy is volt? De a vége garantáltan csattanó és természetesen összeáll a kép. Jó Jim Carrey-t egy ilyen szerepben is látni. Felpezsdítő élmény. Kate Winslet-ben sem csalódtam, hitelesen alakította a bolondos spinét, akinek a fején a szivárvány minden színe váltakozott. Természetesen a többiekkel sem volt bajom, kivétel Kirsten Dunst, mivel az ő személyisége alapból irritál, teljesen mindegy, melyik filmben szerepel. Nem tartom jó színésznőnek. Elnézést a rajongóktól, de ez az én szubjektív véleményem róla.

Nos, summa summárum, így a végére már ti is rájöhettetek, hogy nem mindenkinek ajánlom a filmet. Ez tipikusan azoknak való, akik szeretik a puzzle kirakóst, mert itt lesz mit összerakni. Törjétek a buksitokat, de ha mégsem sikerül kideríteni egyes részleteket, akkor egyszerűen csak hagyjátok, hogy magatokkal ragadjon a film és a vége mindenért kárpótolni fog. Jó filmnézést!

KinoMeter:

KinoMeter4.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kinocircus.blog.hu/api/trackback/id/tr854787842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.